Vraag maar raak
Om inwoners beter van dienst te zijn, maakte ik korte video's voor social media die op een toegankelijke en begrijpelijke manier hun vragen beantwoorden. Inwoners konden zelf vragen insturen, en ik verzamelde ook veelgestelde vragen van het KCC en de buitendienst.
Het grote voordeel van deze video's is dat ze eenvoudig te maken en herbruikbaar zijn, waardoor ze kostenbesparend werken en er altijd een voorraad beschikbaar is. De inwoners reageerden enthousiast en voelden zich beter geholpen dankzij deze laagdrempelige aanpak.
Buitendienst
Er kwamen vaak veel vragen en klachten binnen over het werk van de buitendienst. Om meer begrip te creëren, maakte ik korte video's waarin ik uitleg gaf over het waarom van bepaalde keuzes.
Door een persoonlijke benadering en door de mensen achter de buitendienst te laten zien, groeide het begrip en de waardering onder de inwoners.
Verkiezingen
Bij elke verkiezing ontvangt de gemeente een pakket met ‘standaard’ content om te delen op sociale media. Deze content presteerde echter niet zo goed. Ze hadden een laag bereik en weinig interactie.
Daarom besloot ik onze eigen video's te maken, met de burgemeester als gezicht. Waarin we veelgestelde vragen rondom de verkiezingen beantwoordden. Deze aanpak zorgde voor een veel groter bereik en meer interactie.
KCC
Om het KCC te ontlasten, maakte ik video's over veelgestelde vragen die wekelijks terugkwamen.
Deze video's deelden we op social media en kunnen ook op de website geplaatst worden, zodat inwoners snel en gemakkelijk antwoorden kunnen vinden.